Styčné osoby ve škole
Výchovný poradce
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - profesní orientace
Náplň práce výchovných poradců
- Ve spolupráci s třídními učiteli podchytit a nadále pečovat o mimořádně nadané žáky.
- Zabývat se prevenci neúspěchu žáka ve škole a společně s rodiči odhalovat příčiny.
- Spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou v Teplicích - šetření žáků.
- Kontrola individuálních vzdělávacích plánů, které jsou vypracovávány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Pomoc při problémech v kolektivu dětí.
- Řešení kázeňských problémů žáků.
- Kontrola plánů žáků s podpůrným programem.
- Vedení ambulantní nápravy žáků s SPÚ.
- Účast na výchovných komisích.
- Zavedení a stálá aktualizace nástěnky "Svět práce" v 9. ročníku.
- Testování profesní orientace.
- Informace o možnostech studia po ukončení povinné školní docházky.
- Objasnění posloupnosti dalšího vzdělávání.
- Pomoc žákům při výběru budoucí profese.
- Podávání aktuálních informací o požadovaných profesích na trhu práce - spolupráce s Úřadem práce v Teplicích.
- Instrukce při vyplňování přihlášek.
- Řešení kázeňských problémů žáků ve spolupráci se školním preventistou.
Metodik prevence
Metodik prevence pro ZŠ Hrob - Mgr. Vlastimila Bártová
Koordinátor MP pro 1. stupeň - Lenka Brunclíková
Metodik prevence se zabývá prevencí šikany a záškoláctví,různých druhů závislostí(drogy, alkohol, kouření, gamblerstvím, apod.). Zabezpečuje odpovídající podmínky tělesního a duševního zdraví dětí. Úzce spolupracuje s výchovným poradcem školy, ostatními ped. pracovníky, s PPP a s rodiči. Pro splnění úkolů primární prevence je vypracován "Minimální preventivní program".
Cíle práce metodika prevence
- učí respektování lidských práv a odlišností jedinců, zdravému životnímu stylu
- vede k přijetí osobní zodpovědnosti za své chování a jednání, k pozitivnímu poznání sebe sama
- rozvoj sociálních dovedností
- navazování zdravých vztahů s ostatními
- umění týmové práce
- konstruktivní řešení konfliktů a otevřené komunikace
- snaží se vytvářet atmosféru důvěry, respektu a bezpečí (v případě potřeby zajistit pomoc dítěti)
- informuje o nebezpečí různých závislostí a o sexuální problematice.
Minimální preventivní program je plněn ve vyučovacím procesu, využíván ve volnočasových aktivitách dětí, jsou pořádány besedy a exkurze.