Styčné osoby ve škole

Výchovný poradce

1. stupeň - Mgr. Hana Zubrová

2. stupeň - Alena Fleischerová

Žáci a jejich rodiče se mohou s výchovnými, prospěchovými i jinými problémy ve škole obrátit na výchovné poradce. Pevně stanovené konzultační hodiny nejsou zavedeny. S dotazy a problémy se na výchovné poradce můžete obrátit kdykoliv, popřípadě si můžete sjednat i individuální konzultaci. Pro písemný styk použijte služební emailové adresy - viz. sekce Kontakty.

Náplň práce výchovných poradců

  • Ve spolupráci s třídními učiteli podchytit a nadále pečovat o mimořádně nadané žáky.
  • Zabývat se prevenci neúspěchu žáka ve škole a společně s rodiči odhalovat příčiny.
  • Spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou v Teplicích - šetření žáků.
  • Kontrola individuálních vzdělávacích plánů, které jsou vypracovávány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Pomoc při problémech v kolektivu dětí.
  • Řešení kázeňských problémů žáků.
  • Kontrola plánů žáků s podpůrným programem.
  • Vedení ambulantní nápravy žáků s SPÚ.
  • Účast na výchovných komisích.
  • Zavedení a stálá aktualizace nástěnky "Svět práce" v 9. ročníku.
  • Testování profesní orientace.
  • Informace o možnostech studia po ukončení povinné školní docházky.
  • Objasnění posloupnosti dalšího vzdělávání.
  • Pomoc žákům při výběru budoucí profese.
  • Podávání aktuálních informací o požadovaných profesích na trhu práce - spolupráce s Úřadem práce v Teplicích.
  • Instrukce při vyplňování přihlášek.
  • Řešení kázeňských problémů žáků ve spolupráci se školním preventistou.

Školní metodik primární prevence

1. stupeň - Lenka Brunclíková

2. stupeň - Mgr. Vlastimila Bártová

Školní metodik primární prevence se zabývá prevencí šikany a záškoláctví,různých druhů závislostí(drogy, alkohol, kouření, gamblerstvím, apod.). Zabezpečuje odpovídající podmínky tělesního a duševního zdraví dětí. Úzce spolupracuje s výchovným poradcem školy, ostatními ped. pracovníky, s PPP a s rodiči. Pro splnění úkolů primární prevence je vypracován "Minimální preventivní program".

Cíle práce metodika primární prevence

  • učí respektování lidských práv a odlišností jedinců, zdravému životnímu stylu
  • vede k přijetí osobní zodpovědnosti za své chování a jednání, k pozitivnímu poznání sebe sama
  • rozvoj sociálních dovedností
  • navazování zdravých vztahů s ostatními
  • umění týmové práce
  • konstruktivní řešení konfliktů a otevřené komunikace
  • snaží se vytvářet atmosféru důvěry, respektu a bezpečí (v případě potřeby zajistit pomoc dítěti)
  • informuje o nebezpečí různých závislostí a o sexuální problematice.

Minimální preventivní program je plněn ve vyučovacím procesu, využíván ve volnočasových aktivitách dětí, jsou pořádány besedy a exkurze.

Programy EU

Programy EU

Účastníme se projektů

Přestavba objektu č. p. 17 na volnočasové a spolkové centrum města Hrob

Účastníme se projektu EU Peníze školám